KÖPVILLKOR
KÖPINFORMATION
Dessa köpvillkor gäller när du som kund gör en beställning via www.thegovernor.se.
Samtliga varor hos The Governor anges inklusive moms.
Det totala priset för hela din beställning inklusive frakt hittar du i varukorgen. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser.
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Eurosec AB
Box 128
183 65 Täby
Organisationsnummer: 556385-7027
Mail: info@thegovernor.se
www.thegovernor.se
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalningar.
Fakturan skickas ut via mail i samband med att dina varor skickats. Vi erbjuder även betalning via Swish eller Stripe (kortbetalning)
För att genomföra ett köp på vår hemsida måste du godkänna våra villkor. Godkännandet sker i samband med köpet.
Genom godkännandet accepterar du våra villkor och samtycker till hanteringen av cookies och personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.
Avtal om köp ingås i samband med att The Governor bekräftar ordern genom att skicka en orderbekräftelse via e-post till den angivna e-postadressen vid ordertillfället.
Spara orderbekräftelsen för eventuell kontakt med vår kundservice.
Vi reserverar oss för eventuella fel i artikel- och prisinformation och förbehåller oss rätten
till prisändringar utan föregående avisering.
Informationen inkluderar, men är inte begränsad till priser, leveranstid, lagerstatus, produktbeskrivning och produktbilder.
Vi förbehåller oss rätten att justera din beställning efter att beställning är lagd.
Situationen inkluderar, men är inte begränsad till om du har
uppgivit felaktiga uppgifter i webshopen, per telefon eller e-post.
Vi förbehåller oss även rätten att annullera en lagd order inom 90 dagar från den dag då ordern registreras,
till följd av exempelvis leveranshinder eller prishöjning hos leverantör.
Om betalning för annullerad order redan skett betalar vi tillbaka summan snarast, eller senast 30 dagar efter annullering.
BETALNING & PRISER
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden.
Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Vi erbjuder följande betalsätt:
Stripe (kortbetalning)
Klarna Checkout (kortbetalning, direktbetalning, faktura och delbetalning)
Swishbetalning
Läs mer om villkor för Stripe Checkout
Läs mer om villkoren för Klarna Checkout
Läs mer om Klarnas dataskyddspolicy
Mer information om Klarna kan du hitta här.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.
Om du aldrig tidigare handlat av Klarna görs det vid köptillfället en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet.
Samtliga inhämtade uppgifter behandlas i enlighet med personuppgiftslagen. För att vi ska kunna erbjuda dig
Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, såsom kontakt- och orderinformation,
för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.
Swishbetalning
Om du väljer att betala med Swish öppnas appen automatiskt upp och du får godkänna köpet med ditt Bank-id.
1230143628 SWISHNUMMER TILL EUROSEC AB
Vi reserverar oss för slutförsäljning och lagerhållning hos våra leverantörer samt för eventuella felaktiga prisangivelser.
Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan för
närvarande ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar.
Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.
LEVERANSER
Du kan välja mellan DHL Servicepoint (hämta hos ombud),
Hemleverans med Postnord MyPack Home.
DHL SERVICEPOINT
Med DHL Service Point skickas dina varor till närmaste DHL-utlämningsställe och när paketet finns att hämta får du
en avisering via sms eller mail med information om utlämningsställe och avhämtning.
Fraktkostnaden är 113 kr, ordrar över 900 kr skickas fraktfritt.
Ditt paket ligger kvar i 14 dagar innan det går i retur. Ta med sändningsnummer samt legitimation när du hämtar ut ditt paket.
DHL levererar vanligtvis efter 1 arbetsdag (gäller de flesta orter i landet, undantaget delar av Norrland och Gotland).
HEMLEVERANS MED POSTNORD MYPACK HOME
Väljer du Hemleverans med Postnord MyPack Home levereras ditt paket till dörren och du aviseras via sms före leverans.
Postnord levererar vanligtvis efter 1 arbetsdag men för hemleverans tar det en dag extra på grund av avisering med leveransalternativ.
Fraktkostnaden är 113 kr, ordrar över 900 kr skickas fraktfritt.
Du har möjlighet att själv välja datum och tid för leverans samt inom vilka tider det passar att
få paketet levererat mellan klockan 09:00–21:00 i 2-4 timmars intervall.
Hemleverans kan ske tidigast nästkommande vardag efter aviseringsdagen.
Tidsintervallen varierar beroende på mottagarens adress.
Möjligheten till kvällsleverans varierar beroende på var du bor.
Observera att du måste vara hemma under den tid du valt för leverans.
PAKET TILL FÖRETAG
Paket till företag skickas med tjänsten DHL Paket eller Postnord Företagspaket och levereras till angiven leveransadress.
Enligt gällande prislista för DHL Paket och Postnord företagspaket eller särskilt överenskommelse.
När skickar vi dina varor?
Normalt skickar vi dina varor inom 1-3 arbetsdagar från beställning
(under juni-augusti samt veckorna före jul kan leveranstiden vara längre).
I samband med att din order lämnar vårt lager får du ett leveransbekräftelsemail.
Kontakta oss om du inte har fått detta mail inom 3 arbetsdagar efter lagd order.
Avvikande leveranstid
Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post.
Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning.
Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen,
exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja sina åtaganden till oss.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
SKADAT GODS
Vi ber dig att kontrollera att försändelsen är intakt och att varorna är oskadda.
Skulle försändelsen vara skadad ber vi dig att på plats kontrollera att allt finns med i paketet.
Vid avvikelse vill vi att du gör en reklamation på plats och kontaktar oss.
Spara alltid emballage och flaska och dokumentera skadan (fotografera).
Vi behöver detta för reklamation till transportören.
ANNAN LEVERANSADRESS
Om du vill att vi levererar till en annan adress än din egen kan du välja att lägga in en alternativ leveransadress i kassan.
Det kan vara en alternativ egen adress eller någon annans adress.
FRAKTKOSTNAD
Du kan välja att få dina varor levererade med DHL Service Point eller Postnord MyPack Home.
DHL SERVICEPOINT
Väljer du DHL Service Point skickar vi ditt paket till närmaste leveransställe.
Du får då en avisering via sms eller mail och hämtar ditt paket på utlämningsstället.
Fraktkostnad 113 kr inklusive moms.
Fraktfritt för ordrar över 900 kr.
POSTNORD MYPACK HOME
Väljer du Postnord MyPack Home levereras ditt paket hem till dig.
Fraktkostnad 113 kr inklusive moms.
Fraktfritt för ordrar över 900 kr.
Du har möjlighet att själv välja datum och tid för leverans samt inom vilka tider du vill få paketet
levererat mellan kl. 09.00-21.00.
Du kan få din hemleverans tidigast nästkommande vardag efter aviseringsdagen.
Tidsintervallen varierar beroende på var du bor. Det kan hända att det finns olika avvikelser beroende på ort,
vi reserverar oss för att lokala variationer kan förekomma.
LEVERANS TILL FÖRETAG MED DHL
Ordrar till företag skickas med tjänsten DHL Paket och leverans till dörren.
Enligt gällande prislista för Postnord företagspaket eller särskilt överenskommelse.
LEVERANS TILL FÖRETAG MED Postnord Företagspaket
Enligt gällande prislista för Postnord företagspaket eller särskilt överenskommelse.
UTLANDSBESTÄLLNINGAR
Vi levererar i dagsläget till Danmark, Norge och Finland.
Du kan välja mellan DHL och Postnord.
LEVERANS MED POSTNORD
Fraktkostnad 395 kr inklusive moms.
Fraktfritt för ordrar över 900 kr.
LEVERANS MED DHL
Fraktkostnad 219 kr inklusive moms.
Fraktfritt för ordrar över 900 kr.
Fraktpriser till konsument i Danmark, Norge och Finland tillkommer 25% moms
UTLANDSBESTÄLLNINGAR FÖRETAG DANMARK, NORGE, FINLAND
Enligt gällande prislista för DHL Paket eller Postnord företagspaket eller särskilt överenskommelse.
EJ UTHÄMTADE VAROR
Ditt paket ligger kvar hos DHLs eller Postnords ombud i 14 dagar från ankomstdagen.
DHL/Postnord aviserar dig via sms, mail eller brev beroende på vad du har valt.
Efter några dagar skickas en påminnelse att ditt paket finns hos ombudet.
Om du inte hämtar paketet inom 14 dagar går det i retur till oss.
Paket som inte hämtas ut debiteras dig som kund med 89 kr.
RETURRÄTT
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning.
Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss.
Du har alltid rätt att häva ditt köp utan kostnad om varan är slut eller vid förseningar.
Ångerrätten gäller ej om varans förpackning på något sätt öppnats eller om den använts.
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller på något sätt använd
betalar vi inom 30 dagar tillbaka det belopp du betalat eller korrigerar din faktura.
Vi garanterar att de varor du köper hos oss håller god kvalitet och är oskadade.
Om något händer på vägen vid frakt eller om varans innehåll är defekt har du självklart returrätt eller rätt till återbetalning.
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara vill vi att du kontaktar oss så snart som möjligt.
Vill du reklamera en vara skall detta ske inom 14 dagar för en fellevererad vara samt inom 2 månader för en reklamation.
Vi står för frakten vid felleveranser samt reklamationer.
Vid skada eller annan av oss godkänd anledning till återköp returnerar du varan eller får pengarna tillbaka.
Vi gör en bedömning och kommer överens om vad som är lämpligt i varje enskilt fall.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att
fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd,
har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas.
Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Samtliga livsmedelsprodukter måste returneras i obruten förpackning.
Returer skickas till:
Eurosec AB
Hörnåkersvägen 10
183 65 Täby